Cum se tine dieta Dukan – sfaturi, pasi, informatii utile

61
dieta-dukan-sfaturi-succes

Dieta Dukan este una dintre acele diete ce se concenetreaza pe alimentele consumate in vremurile primitive (cand oamenii vanau si culegeau). Aceasta dieta permite in principal consumul de alimente bogate in proteine si legume fara amidon.

Ambele tipuri de alimente, potrivit dietei, sunt esentiale pentru pierderea rapida in greutate si pentru mentinerea rezultatelor pe termen lung. Dieta Dukan este destul de simplu de urmat. Iti ofera o lista cu 100 de alimente care sunt permise in timpul dietei.

Poti consuma cat de mult sau cat de putin doresti din aceste alimente. In plus, exista o varietate de retete si de sfaturi ce iti vor face dieta mai usoara. Examineaza fiecare faza a dietei, alimentele permise si retetele diferite, astfel incat sa poti urma acest program cu succes.

FAZA DENUMIRE CE PRESUPUNE
#1 FAZA DE ATAC ▷ vezi aici cum se ține
#2 FAZA DE CROAZIERĂ ▷ vezi aici cum se ține
#3 FAZA DE CONSOLIDARE ▷ vezi aici cum se ține
#4 FAZA DE STABILIZARE ▷ vezi aici cum se ține

Fii gata sa incepi dieta Dukan

Discuta cu medicul tau

Inainte de a incepe orice program sau dieta de slabit, este important sa vorbesti cu medicul personal. Discuta cu acesta despre dorinta ta de a slabi si cere-i parerea cu privire la greutate pe care ar trebui sa o obtii. Intreaba medicul daca dieta Dukan este potrivita pentru tine si chiar ai putea sa-i ceri cateva sfaturi.

dieta-dukan-medic-nutritionist

Chiar daca ai impresia ca tu le stii pe toate, sau daca ai vreo prietena foarte buna care a tinut dieta DUKAN si a slabit cu ea, o discutie cu medicul de poate scapa de multe batai de cap. De asemenea, daca suferi de orice afectiune de sanatate, discutia cu medicul si acordul acestuia sa tii dieta Dukan, nu mai este optionala ci este obligatorie.

Stiu ca nu iti place sa auzi asta, dar, crede-ma ca nu-ti spun aceste lucruri doar sa ma aflu in treaba, ci ti le spun deoarece imi doresc la fel de mult ca tine, sa faci lucrurile corect si sa obtii rezultatele dorite.

Stabileste-ti obiectivele

Ori de cate ori incepi o noua dieta, este important sa-ti stabilesti obiectivele. Acestea te pot ajuta sa-ti urmezi calea si te vor motiva sa continui. Pentru a avea succes si a scapa de kilogramele suplimentare, obiectivele tale trebuie sa fie realiste. Daca nu, ar trebui sa fii pregatit pentru esec.

De obicei este recomandat sa pierzi, maximum 1 kilogram pe saptamana. Profesionistii din domeniul sanatatii considera ca aceasta pierdere in greutate este sigura si rezonabila.

Daca obiectivul tau este sa dai jos 5 kilograme, nu este realist sa speri ca vei reusi sa scapi de aceste kilograme in doar 2 saptamani. Va trebui sa le pierzi in 4-5 saptamani.

De asemenea, ai putea sa iti stabilesti mai multe obiective. Poti stabili un obiectiv pe termen lung si apoi obiective mai mici, pe parcurs. Astfel vei ramane motivat pe toata perioada de slabire.

Pregateste-ti bucataria si camara

Pentru a te asigura ca respecti corect dieta Dukan, va fi o idee buna sa iti pregatesti casa. Va trebui sa iti procuri din timp alimentele permise si sa scapi de produsele pe care nu ai voie sa le consumi.

meniu-dieta-dukan

  • Dieta Dukan are o lista cu 100 de alimente permise pe care le poti manca. Dieta nu prevede restrictii privind cantitatea acestor alimente. Sunt incluse toate sursele de proteine (cum ar fi oua carne de vita macra, carne de porc, fructe de mare, produse din soia si tofu, lactate cu continut scazut de grasimi). In plus toate legumele fara amidon sunt permise.
  • Imprima lista acestor alimente, astfel incat sa o poti lua cu tine la magazinul alimentar. De asemenea, poti utiliza aceasta lista pentru a te asigura ca nu ai in casa alimente nepermise.
  • Incearca sa daruiesti alimentele nepermise pe care le ai deja in casa, prietenilor sau daca ai apucat deja sa le deschizi, le poti arunca.
  • Ia lista de alimente permise si mergi cu ea la magazinul alimentar pentru a-ti cumpara toate produsele pe care doresti sa le consumi.

Fa-ti un plan de masa

Dieta Dukan nu are prea multe reguli sau restrictii atunci cand vine vorba de pregatirea alimentelor. Cu toate acestea, scrierea unui plan de masa te poate ajuta atunci cand esti in pana de idei.

  • Gandeste-te bine inainte de a-ti stabili planul de masa. Foloseste lista de produse aprobate pentru aceasta activitate. Scrie ceea ce vei manca la micul dejun, pranz, cina si gustari in timpul unei saptamani de dieta Dukan.
  • Acest plan de masa te poate ajuta sa ramai pe drumul cel bun, sa pregatesti mesele in avans si sa scapi de drumurile dese la magazi.

Ia in considerare achizitionarea de resurse suplimentare

Site-ul oficial Dukan Diet ofera diete cu o multime de resurse suplimentare. Daca nu esti sigur cum trebuie sa urmezi exact dieta, ai nevoie de ideii suplimentare pentru mese, sau ai nevoie de incurajare, ia in considerare obtinerea acestor resurse suplimentare:

  • Coaching – Dieta Dukan ofera coaching. Acesta este un serviciu pe care il platesti, dar care te poate ajuta sa te mentii motivat si pe drumul cel bun.
  • Carte de bucate – exista anumite carti pe care le-ai putea achizitiona pentru a nu ramane in pana de idei. Acestea iti explica in detaliu pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a obtine preparate delicioase.
  • Serviciu de blog si e-mail -site-ul Dukan Diet ofera persoanelor ce sunt la dieta optiunea de a primi e-mailuri saptamanale sau de a urmari postarile de pe blog.

Urmand dieta Dukan

Respecta retetele permise si tehnicile de gatit

La fel ca in orice regim alimentar, este important sa respecti retetele permise si tehnicile de gatit. Cand sunt urmate in mod corespunzator, se vor obtine cele mai bune rezultate.

  • Dieta Dukan este alcatuita din 4 faze distincte (faza de atac, croaziera, consolidare si stabilizare). Fiecare faza vine cu diferite alimente permise si tehnici de gatit. Asigura-te ca esti familiarizat cu faza in care te afli, astfel incat sa poti urma dieta corespunzator.
  • Dieta Dukan recomanda de obicei metode de gatit cu continut scazut de grasimi.
  • Cauta diferite retete potrivite pentru dieta Dukan. Poti sa-ti faci chiar si o lista cu retetele pe care le faci in mod obisnuiti si care corespund cu planul dietei Dukan.

Mananca tipul corect de proteine

Dieta Dukan enumera in mod specific 68 de surse de proteine slabe care sunt considerate alimente permise. Poti consuma aceste surse de proteine in orice faza a dietei. Asigra-te ca mananci doar urmatoarele tipuri de proteine:

fructe-de-mare-dieta-dukan
Fructele de mare sunt o foarte buna sursa de proteine in dieta Dukan
  • Fructe de mare – caracatita arctica, somn, cod negru, cambula, biban, eglefin, halibut si halibut afumat, hering, macrou, mahi mahi, peste pescar, orange roughy, biban, peste lutjanus, somon sau somon afumat, sardine (proaspete sau conservate in apa), biban de mare, rechin, sole, surimi, peste-spada, tilapia, pastrav, ton (proaspat sau conservat in apa), crab, languste, raci, homar, midii, caracatita, stridii, scoici, creveti si calamari.
  • Din curte – oua, pui, ficat de pui, corn de gaina, carne de curcan si de pui fara grasimi, friptura de strut, prepelita, curcan, rata salbatica.
  • Carne rosie si carne de porc – carne de vita, file mignon, bivol, sunca extra-slaba, hot dog din carne de vita Kosher, carne de porc, carne de vita fripta, muschiulet de porc, friptura de carne de porc, bacon cu continut redus de grasime, friptura (coaste, muschi) carne de vita scallopini si carne de vanat.
  • Proteina vegetariana – seitan, alimente din soia si burgeri de legume, tempeh si tofu.
  • Produse lactate – branza de vaci fara grasimi, crema de branza fara grasimi, lapte fara grasimi, iaurt grecest fara grasimi, ricota fara grasimi si smantana fara grasimi.

Consuma legume permise

In plus fata de cele 68 de alimente proteice admise, dieta Dukan permite consumul a peste 30 de legume. Acestea sunt permise numai in anumite faze, asa ca asigura-te ca acorzi o atentie deosebita atunci cand adaugi aceste alimente.

  • Incearca una dintre urmatoarele legume permise – anginare, sparanghel, germeni de fasole, sfecla, broccoli, varza de Bruxelles, varza, morcovi, conopida, telina, castraveti, vinete, endive, fenicul, fasole verde, kale, salata (arugula si radicchio), ciuperci, okra, ceapa, inimi de palmier, ardei, dovleac, ridichi, rubarba, spaghetti squash, dovlecel, rosii, napi, macris si zucchini.
  • Poti sa adaugi unele dintre aceste legume atunci cand avansezi la faza de croaziera. Cu toate acestea, nu este indicat sa le mananci zi de zi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here