#4 Dieta Dukan: Faza de stabilizare

140
dieta-dukan-faza-4-faza-de-stabilizarejpg

Felicitari! Ati ajuns la faza de Stabilizare din dieta Dukan!

Cea mai grea parte s-a terminat – ati pierdut kilogramele suplimentare, ati finalizat faza de atac, de croaziera si de consolidare a dietei Dukan. Acum este timpul sa intrati in faza de stabilizare care se va desfasura pe tot parcursul vietii.

Nu te speria, nu o sa tii dieta toata viata, ci doar o sa ai o alimentatie ordonata, sanatoasa si foarte gustoasa. Acest lucru nu doar ca te va ajuta sa-ti mentii greutatea actuala, dar te va ajuta sa fii sanatoasa pana la adanci batraneti, cum se spune.

Ați atins un obiectiv foarte important – ați reușit sa tineti dieta Dukan si cu ajutorul ei să pierdeți greutatea și să o păstrați. Și chiar dacă riscurile corpului tău, care încearcă să câștige în greutate, sunt în spatele tău, există întotdeauna un risc ca mintea ta să te trădeze și să îți sugereze că, din moment ce ai pierdut atât de multă greutate, poți să te duci înapoi să mânancii pur și simplu.

Dieta Dukan acorda o importanta foarte mare fazei de stabilizare, deoarece acesta este momentul in care oamenii reusesc sa isi mentina greutatea. Exista chiar si un program de coaching ce ofera membrilor un sprijin adevat.

Ultima faza din dieta Dukan este reprezentata de un set de reguli de viata, ele nu sunt pentru a-ti restrictiona anumite lucruri, ci pentru a te ghida, sa nu mai iei in greutate.

Regulile fazei de stabilizare

  • Continuati cu ziua de proteine – o zi pe saptamana trebuie sa mancati doar proteine asa cum ati facut in faza de atac. Acest lucru nu numai ca va mentine pe drumul ce bun, dar va si aminteste de toate eforturile depuse pana acum.
  • Puteti manca tot ce doriti 6 zile pe saptamana, dar ziua de proteine va ramane in continuare.
  • Mentineti nivelul de activitate ridicat – in timpul dietei v-ati obisnuit sa fiti activi si ati facut miscare timp de 30 de minute pe zi. Respectati in continuare aceasta regula pentru a va mentine greutatea.
  • Consumati tarate de ovaz zilnic – asa cum ati mancat tarate de ovaz in celelalte trei faze, va trebui sa continuati sa mancati cate 2 lingurite pe zi.
  • Nu trebuie sa deveniti  atleti, amintiti-va lectiile simple invatate in procesul de slabire.

Pentru a face sport, trebuie doar sa va mentineti activi în timpul zilei – utilizați scările în locul liftului, faceți o plimbare în loc să mergeti peste tot cu mașina. Acțiunile simple prin care puteti evita o viață sedentară includ câteva dintre exemplele de mai jos:

  • urcați pe scări în loc sa luati liftul
  • încercați sa mergeți cât mai mult pe jos

Mâncați tarata de ovaz în fiecare zi

De ce? Ajuta digestia și când este amestecata cu alte produse, reduce cantitatea de calorii absorbite. De asemenea se umfla în stomac și te face sa te simți mai plin pentru mai mult timp.

Alte sfaturi bune pentru faza de stabilizare din dieta Dukan

Când vine vorba de restul mancarurilor permise in dieta Dukan, faza de stabilizare – aveți încredere în voi. Ați bătut o cale lunga și ați învățat multe despre nutritie, ce este bun și ce nu pentru corp. De asemenea corpul tău este obișnuit cu noua mâncare și te va ghida sa mănânci sănătos, atâta timp cât ai de gând sa îl asculți.

Este bine sa consumati produse mai ușoare. Prea multă grăsime nu este buna pentru corp, în special pentru inima.

Produsele „fara zahar”  sunt o alta poveste (mai complicata), studiile recente au arătat ca folosirea indulcitorilor artificiali nu ajuta corpul atât de mult să-și stăpânească pofta de dulciuri deoarece organismul recunoaște indulcitorii artificiali.

dieta dukan faza de stabilizare

Oricum, cantitatile mici precum: băuturile dietetice, guma fără zahăr, etc. sunt permise.

Când mâncați nu va grabiti, mâncați incet. În acest fel va oferiti timp sa simțiți când sunteți satul.

Încercați sa nu luați portii duble, indiferent de mâncare. În majoritatea timpului, de vina este creierul vostru lacom.

Consumati apa în timp ce mâncați, acest lucru vă va face sa mâncați mai incet, și veți avea și stomacul plin.

…si dacă ați pus la loc câteva kilograme? Nu așteptați sa mai puneți câteva în plus. Faceți doua zile de proteina pe săptămâna, acest lucru ar trebui sa va readuca pe drumul cel bun.

Dupa ce greutatea dorita a fost atinsa, poti continua programul de coaching in faza de stabilizare. Monitorizarea zilnica te va ajuta sa iti diversifici dieta si sa mentii un echimibrul continuu intre aportul de energie castigat si consumat. Multe persoane nu reusesc sa respecte dieta deoarece obiceiurile vechi reapar.

Teoretic, in timpul fazei de stabilizare, nimic nu este in afara limitelor si poti manca tot ceea ce iti place. In practica, aceasta libertate trebuie gestionata pentru a preveni recastigarea kilogramelor, deci nu faceti abuzuri de nici un fel.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here