Fazele Dietei

#2 Dieta Dukan: Faza de Croaziera

Indata ce ati terminat etapa de atac a dietei Dukan, urmatorul obiectiv este atingerea greutatii dorite. Acest lucru este obtinut cu ajutorul etapei de Croaziera. Faza de Croaziera alterneaza intre zilele cu mancaruri pur proteice plus legume si zile de proteina.

O pierdere in greutate sanatoasa inseamna 1kg/saptamana. Nu pare mult dupa o faza de atac terminata cu succes, dar acest lucru este mai bun pe termen lung – de exemplu, pielea are timp sa se micsoreze, fara sa lase  bucati de piele ce atarna 🙂

Ritmul fazei de croaziera din Dieta Dukan

  • 5PP + 5PV : ritmul original de alternare la fiecare 5 zile. 5 zile este mult timp, iar pentru aceasta dieta este nevoie de mai multa motivatie.
  • 1PP + 1PV : Dr. Dukab prefera ritmul de o zi, deoare ce are efect similar cu cel de 5/5 si este mai usor si pentru cel ce vrea sa slabeasca.
  • 2PP + 5PV : Acest ritm este potrivit pentru oamenii mai varstnici, sau ce nu au nevoie sa slabeasca atat de mult. Folosind aceasta metoda, pierderea de greutate va fi mai inceata.

Zilele de legume si proteine

Aveti mai jos o lista cu legume permse in dieta Dukan, in faza de croaziera. Lista este destul de generoasa, iar posibilitatile de preparare sunt foarte multe, asa ca nu aveti nici o scuza sa va abateti in vreun fel orice inseamna regulile fazei de croaziera:

  • anghinare, asparagus
  • brocoli, vinete, varza
  • telina, cicoare, castravete
  • dovlecel, chimen, fasole verde
  • ciuperci, praz, ceapa
  • ardei, dovleac, ridiche
  • frunze de salata, macris, boabe de soia
  • spanac, rosii, nap

brocoli dieta dukan faza croaziera

!!! Sfecla rosie si morcovul sunt permise cu moderatie

Sfaturi pentru faza de Croaziera:

O schimbare sugerata in faza de croaziera din dieta Dukan este cresterea timpului de exercitii de la 20 minute la 30 minute/zi. In ciuda faptului ca foarte multe persoane au reusit sa slabeasca cu Dieta Dukan fara a face sport, eu personal va recomand sa profitati la maxim de beneficiile pe care sportul le poate aduce intr-o dieta. Prin sport, bineinteles, nu ma refer sub nici o forma la sport de performanta sau la oricealtceva dus la extrem. Miscare precum: alergari usoare, mers pe bicicleta, role, tenis, inot etc, va vor ajuta sa ardeti grasimile mai eficient, sa aveti un tonus muscular mai bun si cel mai important … sa fiti mai sanatosi!

Doar din cauza ca aveti voie sa consumati legume, nu eliminati proteinele din ziua PV. Nu degeaba se numeste Protein si Vegetale 🙂

Alimente permise in faza de croaziera:
  • sparanghel
  • sfecla
  • varza de Bruxelles
  • fasole
  • broccoli
  • morcov
  • varza
  • telina
  • conopida
  • castraveti
  • vanata
  • fenicul
  • fasole verde
  • salata
  • argula
  • ciuperci
  • ceapa
  • ardei
  • nimia de palmier
  • radacinoase
  • rosii
  • dovlecei
  • zucchini
  • spanac

Leave a Reply