Fazele Dietei

#3 Dieta Dukan: Faza de Consolidare

Deci, ati terminat a doua faza din dieta Dukan – faza de Croaziera si ati ajuns la greutatea dorita! Acum urmeaza a treia faza – Consolidarea.

Acesta este momentul cand toata munca grea da rezultate, ati ajuns la greutatea dorita, dar riscat sa cresteti inapoi in greutate, daca nu sunteti atenti la ce consumati. Partea frumoasa este ca acum puteti sa mancati tot ce doriti, deoarece nu mai e nevoie sa slabiti in greutate.

Regula este simpla – pentru fiecare 500 gr pierdute, trebuie sa stati in perioada de consolidare 5 zile, deci daca ati pierdut 15 kg, trebuie sa stati in perioada de consolidare timp de 150 zile.

Această fază are legătură cu o modalitate controlată de revenire la normal, dar cu continuare de a manca sanatos. Ai invatat foarte multe lucruri despre mancare, gatit în timpul etapei de Croaziera. Acum îți poți mari aceste cunoștințe și le poți pune în practica în timp ce ești reintrodus cu noi mancaruri în dieta ta.

Regulile din dieta Dukan – faza de consolidare:

Spre deosebire de produsele permise în etapele anterioare, acum vei putea consuma tot ce nu ai avut voie pana acum, cu conditia sa urmezi aceste reguli:

  1. O porție de fructe pe zi: ai voie sa consumi aproape orice fruct (înafara de banane), o porție înseamnă o bucata: un măr, o para, o portocala etc.
  2. 2 felii de pâine integrala pe zi: le poți consuma în orice moment al zile: sub forma de sandwich, cu supa, etc. De asemenea nu e neapărat să fie pâine! Poți inlocui pâinea cu o porție de paste.
  3. 40 grame de cașcaval pe zi: poți consuma orice, svaiter, cheddar. Este cel mai indicat sa consumati toată portia la o masa, evitati consumul excesiv.
  4. 2 portii de produse ce contin amidon pe săptămâna
  5. Evitati orezul alb și cartofii
  6. Pastele – pentru cele mai bune rezultate cumparati pastele făcute din cereale integrale. Nu folosiți crema sau unt în timp ce preparati reteta.
  7. Carnea de porc și miel: o data pe săptămâna puteți servi porc și miel, încercați sa mâncat doar părțile mai slabe în grăsimi.

Mesele de „celebrare”

De doua ori pe săptămâna puteți avea aceste mese. Ele pot cuprinde orice. DA, poate fi pozza, cartofi prajiti, înghețată, dar exista și unele reguli:

  • tot timpul sa consumati doar o masa, este vorba de gustul mancarii, nu sa va saturati
  • intre cele doua mese de celebrare ar trebui să fie cel puțin o zi intre ele, deci dacă ați avut parte de una sâmbăta, următoarea ar trebui să fie luni. Trebuie sa oferiti corpului suficient timp pentru a arde excesul de calorii.
  • cel mai bine este sa va bucurati de aceste mese și sa nu va grabiti sa mâncați. Puteți consuma ceva mai gras, dar pregatiti-l acasă.

dieta dukan faza de consolidare

Ziua de proteine in faza de consolidare

Ultima dar nu și cea din urma: 1 zi de proteina pura pe săptămâna. Asta garanteaza ca nu va veți ingrasa în a2a zi, puteți consuma mancaruri permise în faza de atac.

Este doar un efort suplimentar, ce vă susține noua greutate sănătoasă. Cel mai bine este să alegeți o zi de joi, deoarece este, de obicei, cea mai puțin ocupată zi, fără oaspeții de weekend sau pofta de luni.

Leave a Reply