Fazele Dietei

#1 Dieta Dukan: Faza de Atac

Fiecare dietatrebuie sa inceapa de undeva, iar dieta Dukan incepe cu Faza de Atac. Dureaza 5-10 zile, depinzand de greutatea ta si progresul pe care il observi.

Principalul scop al fazei deatac este sa iti introduca obiceiului de a mânca sănătos, în timp ce te obișnuiești cu problemele de foame. Mulți oameni au slăbit cel mai mult în aceasta etapa – cu trecerea timpului, corpul se va obisnui cu noul regim și vei slabi într-un ritm mai constant.

Primele zile din dieta Dukan si faza de atac

Primele zile sunt tot timpul cele mai grele deoarece nu te vei lupta doar cu obiceiurile vechi, dar unii au o dependentă fizica pentru chestii precum zahăr și ciocolata. În perioada de ajustare este destul de comun sa te simți somnoros și sa obosesti mai repede. Oboseala și poftade carbohidrati dispare de obicei după trei zile. De fapt mult oameni vor observa o creștere a energiei.

Sa fiți sigur ca mâncați 3 mese pe zi, cu portii generoase și sa nu va înfometați. Cei ce urmează dieta de mai mult timp, tind sa sara peste anumite mese, dar acest lucru face mai mult rău decât bine.

Efectele secundare ale dietei Dukan din faza de atac:

În primele zile dupa ce incepeti dieta Dukan veți descoperi și potentialele efecte secundare al acestei diete. Din cauza ca produsele proteice au un continut scăzut de fibre, exista riscul constiparii. Pentru a ameliora aceasta problema, consumati faina produse din faina integrala și beți mai multă apa.

O alta problema comuna este respirația urât mirositoare, chiar dacă în același timp este un semn de succes deoarece indica faptul ca corpul a intrat într-o stare de ketosis. Din nou, consumul de apa va poate ajuta, la fel și mestecarea gumei fără zahăr.

Regulile dietei Dukan

Poți mânca cât de mult dorești, atât timp cât se afla pe lista de produse. Un obicei cu care trebuie sa te obișnuiesti din prima zi este consumul suficient de apa. Evitarea  deshidratarii și supraincarcarea rinichilor este cruciala la o dieta bazata pe proteine. Consumati cel puțin 1.5 L de apa pe zi.

Faina integrala este un ingredient foarte important în dieta Dukan și trebuie consumata încă de la început.

Încă de la început trebuie sa faceți exerciții ușoare -20 minute de mers pe jos în fiecare zi, mulți din cei ce vor începe dieta, se vor bucura sa auda ca exercitiile mai intense sunt descurajate în aceasta faza.

Dacă în timp de 5 zile nu observati alte pierderi în greutate, puteți continua la următoarea etapa, chiar dacă ați planificat faza de atac pentru mai mult timp.

deta dukan faza atac

Mancaruri permise in faza de atac a dietei Dukan:
  • carne macra, vitel sau iepure
  • gina sau curcan (exceptând pielea și părțile exterioare ale aripilor)
  • orice tip de peste, exceptând cel la conserva cu ulei sau sos
  • crustacee
  • ouă (maxim doua pe zi)
  • produse lactate (cu un continut slab de grăsimi maxim 2%)
  • indulcitoarele (exceptând cele bazate pe fructoza)  mustar condimente, ceapa, usturoi, suc de lamaie (numai ca și condiment, nu de băut).
Lista almente permise in faza de atac:
  1. a) carne slaba:
  • peste file
  • carne de vita
  • carne de bivol
  • șuncă fără grăsimi
  • muschi de porc
  • friptura de vitamins
  • carne de poc
  • bacon cu un continut scăzut de grăsimi
  • bacon de soia
  • carne de porc scaloppini
  • vanat
  • friptura

 

  1. b) Pasăre de curte
  • ficat de găina
  • aripioare de pui
  • felii delicioase de carne de curcan sau de găina
  • prepelita
  • curcan
  • friptura de strut
  • rata salbatica

 

  1. c) peste:
  • pastrav arctic
  • cod
  • somn
  • Grouper
  • Platica
  • Halibut
  • Eglefin
  • Hering
  • Macrou
  • Mahi mahi
  • peste-calugar
  • peste pion roșu
  • biban
  • somon
  • sardine
  • rechin
  • biban de mare
  • peste-spada
  • ton
  • pastrav
  • tilapia

 

  1. d) Crustacee

 

  • moluste
  • crab
  • homar
  • caracatita
  • langusta
  • midii
  • creveti
  • stridii
  • escalop
  • calmar

 

  1. e) Proteine vegetariene:
  • mancaruri de soia
  • tofu
  • tempeh
  • seitan

 

  1. f) ouă:

 

  • prepelita
  • rata
  • găina

 

  1. g) Lactate fără grăsimi:
  • smantana fără grăsimi
  • cașcaval fără grăsimi
  • lapte fără grăsimi
  • iaurt fără grăsimi

 

Leave a Reply