Dieta Dukan este una dintre cele mai apreciate si eficiente diete pentru slabit. In acest site vei gai toate informatiile de care ai nevoie pentru a incepe aceasta dieta si a o tine „ca la carte”. Iti recomand sa-ti aloci cateva ore pentru a studia, a intelege cum functioneaza dieta, ce trebuie sa faci si ce nu trebuie sa faci pe parcursul ei. Daca ai orice fel de intrebari, folosete sectiunea comentarii din cadrul oricarui articol sau scrie-mi pe emai si voi incerca sa te ajut.

Nota: siteul dietadukan360.ro nu vinde nimic. Nu iti vindem vreun meniu pentru dieta Dukan, vreo carte sau vreun supliment pentru slabit. Toate informatiile de aici sunt menite strict sa te ajute sa slabesti cu dieta Dukan si nu au nici o tenta comerciala.

Odata cu aparitia noii ere, oamenii sunt din ce in ce mai constienti ca mentinerea sănătății are o importanța foarte mare. Asta din cauza ca bolile asociate stilului de viața sunt în creștere acum – și oamenii trebuie să se asigure ca nu cad prada lor.

Prin urmare, oamenii încep sa caute opțiuni ce sa ii ajute sa duca un stil de viața mai sănătos, chiar dacă schimbarea nu se face imediat. Printre aceste schimbari se enumara exercitiile și trecerea la o dieta sănătoasă.

În timp ce cuvântul „Dieta Dukan” suna infricosator, pare exact acest lucru – urmarirea unui anumit plan alimentar pentru a obtine un rezultat particular. Ofera un dublu ajutor prin atingerea a doua scopuri prin procesul unui singur scop – permit oamenilor sa aibă un stil de viața mai sănătos și ii ajuta sa slabeasca în timpul acestui proces.

O asemenea dieta este dieta Dukan, este un plan dietetic cunoscut pentru numărul scăzut de carbohidrati. Dieta prezinta un avantaj în faptul ca persoana nu trebuie să se infometeze pentru a slabi – trebuie doar sa mănânce sănătos.

Oricum vei descoperi în curând ca a mânca sănătos nu te restrictioneaza la mancarurile plictisitoare – retetele din acest site sunt o dovata a acestui lucru. Următoarea sectiune îți o fera o introducere rapidă pentru dieta Dukan, și apoi îți ofera un plan de dieta pentru o săptămâna de zile, potrivita fazei de atac. Acest lucru nu te învața doar despre dieta, te învața și cum sa o implementezi.

Ce este dieta Dukan?

Dieta Dukan poarta numele celui ce a creat aceasta dieta, Dr. Pierre Dukan. Un practician din Franța, a venit cu ideea acestei diete acum 30 ani, chiar dacă a devenit populara destul de recent – asta datorită lansării de succes a cartii despre dieta Dukan.

Cum am precizat și anterior, baza acestei dieta o reprezintă limitarea cantitatii de carbohidrati consumate și faptul ca dieta se bazează mai mult pe consumul de proteine. Logica din spate este ca prin reducerea cantitatii de carbohidrati pe care ii consumi, vei putea arde mai multe grăsimi. Un alt factor ce contribuie la pierderea în greutate (și mentinerea la aceeași greutate ) este faptul ca un consum mai mare de proteine te menține satul și nu îți va fi foame.

Regula simpla din spatele dietei este nu trebuie sa te limitezi la cantitatea de mâncare consumata, atât timp cât se afla pe lista de alimente permisa. Trebuie sa consumi cel puțin 1.5 L de apa pe zi și dieta funcționează cel mai bine atunci când este combinata cu exerciții fizice.

Dieta are 4 faze specifice, fiecare are o anumit scop de îndeplinit:

  • Faza de atac: scopul acestei faze este sa pierzi rapid în greutate, aproximativ 2-3 kg în 2-10 zile de la inceperea dietei. În acest fel pornesti forțat metabolismul. Îți este permis sa mănânci doar proteine – oricum cantitatea de mâncare nu este specificata.
  • Faza de croaziera: aceasta faza te ajuta sa slabesti aproape 1kg/saptamana pana când ai atins greutatea dorita de tine – anumite legume îți sunt permise în timpul acestei faze. Durata acestei faze depinde de câtă greutate vrei sa slabesti – la rata de aproximativ 1kg/saptamana, dacă vrei sa slabesti 10kg de exemplu, faza va dura 10 săptămâni.
  • Faza de consolidare: Scopul acestei faze este sa te asigure ca nu recapeti greutatea pierduta. Asta înseamnă ca trebuie sa urmezi planul de proteina pura într-o singura zi pe săptămâna. Îți mai este permis sa mănânci fructe slabe în zaharuri.
  • Faza de stabilizare: aceasta faza este esentiala pentru mentinerea greutatii pe termen lungi. Asta înseamnă ca trebuie sa urmezi faza de stabilizare pentru tot restul vieții. Înafara de asta, reguli simplu precum urcatul scarilor sunt incluse.

Fiecare dintre aceste faze este descrisa si discutata pe larg in categoria fazele dietei dukan. Iti recomand sa iti salvezi paginile sau eventual sa le printezi pentru a avea acces mai usor la informatiile respective. Acum ca ești conștient de ce presupune dieta Dukan, sa urmărim elementele variate ce te ajuta sa înțelegi aceasta dieta mai bine. Toate întrebările frecvente legate de aceasta dieta sunt compilate mai jos.

De ce sa alegem dieta Dukan? Ce beneficii are fata de alte diete?

Dieta Dukan este foarte bogata în proteina și are un continut scăzut de carbohidrati și grăsimi. După cum știi, carbohidratii și grasimile sunt cei mai mari inamici al unei dietei. Sunt unele motive importante pentru care trebuie sa alegi o dieta bogata în proteine. Unele motive sunt:

Proteinele sunt alcătuite din amino-acizi, ce reprezintă lanturi de caramizi de construcție. Aceste lanturi sunt conectate prin legături puternice. Acest lucru face ca spargerea acestor lanturi să fie dificila pentru corpul noștri. Cu alte cuvinte, corpul nostru trebuie sa lucreze din greu pentru a sparte proteinele din corp. Prin urmare, proteinele tind sa rămână în stomacul nostru mai mult timp decât grasimile sau carbohidratii. Tocmai din acest motiv ne simțim mai satui atunci când consumam cantitati mai mari de proteine.

Un motiv important pentru care ne deviem de la dieta este faptul ca ne simțim înfometați. Dar aceasta nu va fi cazul dacă urmați o dieta bogata în proteine. Cum am mai menționat, este nevoie de foarte timp și efort pentru a sparge proteinele ce le consumam. Acest lucru rezulta în consumul de calorii. Cercetările vis-a-vis de dieta Dukan arata ca în timp ce spargem aceste proteine, corpul nostru folosește aproximativ 30% din caloriile ce le consumam. Pe de alta parte, corpul nostru necesita doar 12% și 7% din caloriile consumate pentru a sparte grasimile și carbohidratii.

Asigurati-va ca restrictionati consumul de carbohidrati in toata perioada in care tineti dieta Dukan. Acest lucru va promova secretia de insulina. După cum știți, insulina joaca un rol important în reglarea nivelului de zahăr din sânge.

Grasimile contin mai multe calorii/gram, de aceea este important sa limitam consumul de grăsimi. Grasimea este mult mai problematica deoarece, de obicei este consumata cu carbohidrati. Pe de alta parte, proteinele contin doar jumătate de calorii/ gram atunci când sunt comparate cu grasimile. După cum știți, creșterea consumului de grăsimi cresc problemele de inima. Crește riscul de obezitate și alte probleme de inima. Acest lucru poate fi contra-atacat cu ușurința dacă limitam consumul de grăsimi. Dieta Dukan se axeaza în special la reducerea consumului de carbohidrati și grăsimi.

Câtă aș putea slabi dacă urmez aceasta dieta?

Este posibil sa slabesti pana la 5 kg cu dieta Dukan dacă urmezi faza de atac timp de 5 zile. Dacă urmezi aceasta faza doar 3 zile, poți slabi pana la 2 kg. Vei putea slabi cu ușurința 1 kg dacă urmezi faza de atac timp de o zi.

Asta este doar un exemplu despre cât de buna este faza de atac la început. Vei slabi aproape 1kg/saptamana când urmezi celelalte faze din dieta Dukan. După cum vezi, slabirea nu mai este atât de pronuntata în urmatoarele săptămâni. Pe măsura ce continui dieta, greutatea pierduta va fi mai stabilizata.

De ce este dieta Dukan mai buna decât altele?

Sunt câteva avantaje asociate cu dieta Dukan, ce te motiveaza sa o urmezi. Să ne uitam la câteva elemente importante din aceasta dieta:

  1. Slabirea: aceasta dieta este structurata în așa măsura încât sa poți slabi multă greutate într-o perioada scurta de timp. Slabirea nu este una iregulara, din cauza acestui lucru, nu te vei simți slăbit în timp ce pierzi în greutate. Când vei observa rezultatele rapide, vei fi și mai motivat sa urmezi dieta Dukan cu entuziasm.
  2. Are o natura prescriptiva: deoarece aceasta dieta este construita dintr-un set de reguli, ea va fi mai ușor de urmat. Regulile sunt bine definite și nu lasa loc de deviatii. Aceste reguli te ajuta sa urmezi dieta, din acest motiv oamenilor le este mai ușor sa urmeze dieta Dukan, fata de alte diete disponibile.
  3. Mai ușor de planificat: deoarece sunt foarte multe opțiuni valabile, aceasta dieta nu devine monotona la un anumit timp. Uneori monotonia poate însemna moartea a multor diete. Oricum asta nu este cazul și cu dieta Dukan. Sunt o abundenta de alimente ce le poți consuma, și cu care îți poți planifica dieta cu ușurința.
  4. Nu se axeaza pe numaratul caloriilor și pe portii: dieta Dukan te incurajeaza sa consumui toate alimentele permise în cantitate nelimitata. Din cauza ca nu trebuie sa te ingrijorezi de numărul caloriilor sau de cantarirea portiilor, ești liber sa mănânci cât de mult dorești.
  5. Beneficii în sănătate: cateva dintre cele mai importante beneficii ale acestei diete sunt :
  • Dieta Dukan încurajeaza persoana sa reducă consumul de grăsimi, mâncare procesata și zahăr rafinat. Dieta elimina și consumul de alcol. În acest fel, reduce și consumul de carbohidrati.
  • Dieta promoveaza reducerea consumului de sare și grăsimi. Acest lucru ajuta la reducerea riscului bolilor de inima sau hipertensiune.
  • Reduce obezitatea. Acest lucru te ajuta sa scapi de anumite probleme de sănătate asociate cu obezitatea.
  • Ca și rezultat al dietei, sensibilitatea la insulina este îmbunătățită. Acest lucru este benefic în special pentru oamenii ce suferă de diabet de gradul 2. Totusi, in caz de diabet si/sau alte afectiuni, recomand discutia cu un medic inainte de a incepe sa tineti dieta Dukan.

Care sunt unele elemente importante care nu pot fi „negociabile” cu această dietă?

Sunt câteva elemente ne-negociabile ce sunt asociate cu dieta Dukan. Se poate referi la ele ca la anumite reguri. Să ne uitam la ele în detaliu:

  • Asigurati-va ca beți cel puțin 1.5 L de apa pe zi. Asigurati-va ca beți apa în timpul meselor pentru a va ajuta sa va saturati mai repede. Puteți consuma cafea sau ceai insa mare atentie la ce indulcitori folositi.
  • Consumati 1-2 lingurite de tarata de grau în fiecare zi.
  • Mergeți pe jos cel putin 20 minute pe zi.
  • Excludeti untul sau uleiul din alimentatia voastra.
  • Nu consumati nimic altceva înafara de mancarurile recomandate in dieta Dukan. Vezi pe site lista cu alimentele permise.
  • Mâncați cel puțin 2 ouă pe zi. Dacă suferiti de colesterol mare, restrictionati consumul de galbenus la 3-4 pe săptămâna.
  • Evitati orice are zahăr adaugat.

Care este scara nutritionala?

Scara nutritionala asociata cu acest plan dietetic nu este nimic altceva decât un numar de pași ce au ca scop pierderea în greutate prin introducerea diferitelor categorii de mâncare în fiecare zi successiva. Sunt un numar total de 7 pași ce fac parte din scara nutritionala, pentru a asigura ca slabirea este stabilă și constanta. Acest lucru te va ajuta sa dezvolti obiceiuri sanatoase de a mânca și în termen lung. Este potrivit pentru oamenii ce nu pot sa urmeze o dieta etapizata.

De ce 7 pași?

Mancarurile diferite sunt introduse în fiecare pas din urmatoarele motive:

  • Mancarurile aditionale permise în fiecare zi te ajuta sa te mentii motivat.
  • Fiecare zi este plină de bonusuri sub forma de mâncare noua.
  • Te ajuta sa urmezi dieta pe termen lung.

Care sunt cei 7 pași din dieta Dukan?

Cum am menționat și mai devreme, fiecare pas este legat de introducerea de mancaruri diferite în fiecare zi. Sa le privim în detaliu:

  • Luni: Începeți cu proteine, nu exista restrictii la cantitatea de mâncare ce trebuie sa o cunsumati în aceasta zi. Puteți mânca cât de mult doriți.
  • Marți: adăugați legume dietei voastre. Din nou nu exista restrictii la cantitatea de mâncare consumata. Includeti câte legume doriți din lista oferita. După cum probabil știți, legumele sunt esentiale in dieta Dukan deoarece contin foarte mulți nutrienti.
  • Miercuri: în aceasta zi puteți include fructe, fructele sunt importante deoarece sunt pline de nutrienti și fibre.
  • Joi: în ziua de joi puteți include graul. Pâinea ajuta foarte mult sa scăpați de grasimea de la burta și este o sursa mare de vitaminte.
  • Vineri: poți spune da la lactate.
  • Sâmbăta: puteți include în dieta și amidon. Produsele ce contin amidon sunt o sursa excelentă de energie.
  • Duminica: duminica este cea mai „fericita” zi din dieta Dukan si puteți avea masa de celebrare. Delectati-va cu ce mancaruri doriți.

Scara nutritionala se bazează pe principiile fazei de consolidare din dieta Dukan. Aceasta metoda te ajuta sa dai jos acele kilograme în plus. Acest element de flexibilitate te ajuta sa te ții de dieta cu ușurința.

Pentru cine este făcută aceasta scara nutritionala?

Scara nutritionala este cea mai buna optiune pentru cei ce cad în urmatoarele categorii:

  • Dacă a trecut ceva timp de la ultima dieta și ai pus pe tine câteva kg.
  • Dacă doresti sa slabesti mai puțin.
  • Dacă ești o persoana ce are un program aglomerat și nu poate sa urmeze un plan rigid de dieta. Dieta Dukan este mai flexibila și te ajuta sa slabesti gradual.

Dacă nu dorești sa urmezi foarte multe reguli. Aceasta metoda are mai puține reguli, comparativ cu planul dietetic.

Cât de sanatoasa este dieta Dukan daca ne gandim la necesitatile organismului?

Sunt foarte multe speculatii și mituri ce sugerează ca dieta Dukan priveaza organismul anumiti nutrienti. Lista  de mai jos ar trebuie sa te asigure despre continutul nutritional din aceasta dieta.

  • Grăsimi: dieta Dukan este o dieta slaba în grăsimi ce tinteste pierderea în greutate într-o durata scurta de timp. De aici, continutul de grăsimi din dieta este foarte minim. Continutul de grăsimi este de doar 20% (este minim atunci când comparam cu alte diete ).
  • Carbohidrati: Faza initiala al dietei restrictioneaza consumul de carbohidrati. Din aceasta cauza, este natural ca consumul de carbohidrati să fie redus sub valoarea normala. Oricum, acest deficit este acoperit când intrii în faza de consolidare. După cum ai observat, faza de consolidare permite consumarea carbohidratilor, în acest fel, consumul minim de carbohidrati este îndeplinit.
  • Sare: se știe foarte bine ca Americanii consuma foarte multă sare. Faza de atac prin interzicerea mancarurilor cu un continut bogat de sodiu, oamenii țind sa mareasca consumul de sare. Oricum, celelalte faze din dieta restrictioneaza consumul de sare în cantitati mai mari.
  • Fibre: chiar dacă faza initiala nu te ajuta sa atingi consumul minim de fibre, faza de consolidare te ajuta sa depasesti acest prag.
  • Potasiu: Potasiul este un nutrient vital ce joaca un rol important în regularea presiunii sangelui, reducand riscul de dezvoltare al pietrelor la rinichi și întărește oaseke. Pentru a beneficia din plin de acest nutrient, el trebuie să fie prezent în cantitati mari în dieta. De exemplu, pentru a îndeplini consumul minim de potasiu, trebuie sa consumi cel puțin 11 banane pe zi. Din păcate nu foarte multe diete sunt concepute pentru a acomoda aceasta cerinta. Nu e nici o surprindere dacă dieta Dukan nu reușește sa îndeplinească aceasta cerinta.
  • Calciu: joaca un rol important în dezvoltarea oaselor și promoveaza sanatatea acestora. Înafara de asta, calciu joaca și un rol important în buna funcționare a vaselor de sânge și a muschilor din corp. nu foarte multe diete sunt concepute pentru a asigura consumul minim de calciu. Dar dieta Dukan indeplineste aceasta norma foarte ușor. Deoarece dieta Dukanincurajeaza consumul de lactate cu un continut slab de grăsimi, consumul de calciu este promovat automat.
  • Vitamina B12: Vitamina B12 joaca un rol foarte important în promovarea metabolismului din corpul nostru. Vestea buna este ca aceasta dieta promoveaza consumul de acest nutrient în mari cantitati.
Dieta Dukan pentru vegetarieni

Inainte sa intram in acest subiect, trebuie mai intai sa stabilim ce se afla in spatele termenului “vegetarian” . Chiar dacă oamenii inglobeaza foarte multe stiluri de mâncare sub acest termen comun, ele sunt foarte de fapt foarte diferite, dar cu unele te poți acomoda foarte ușor în timp ce urmezi dieta Dukan.

  • Flexitarieni – sunt cei ce urmează în principal o dieta vegetariana, dar nu sunt 100% stricti. Ei folosesc de multe ori mancaruri de tranzitie – acești oameni vor reduce consumul de carne, dar nu îl vor elimina în totalitate/
  • Pollotarieni – sunt cei ce încă consuma carne de pasăre
  • pescetarieni – oamenii care încă consuma peste
  • oto-lacto vegetarism – reprezintă cel mai comun grup, ei includ ouă și lactate în dieta
  • lacto-vegetarieni – oamenii din acest grup mănâncă lactate, dar fără ouă
  • vegani – sunt acei oameni ce evita toate produsele animaliere: fără ouă, lactate sau chiar miere de albine
  • raw vegan – asemenea vegetarienilr, dar mănâncă doar produse crude
  • fruitarieni – sunt oamenii ce mănâncă doar fructe (incluzand produsele  precum rosiile sau dovealcul), nucile și semintele, dar fără radacinoase (precum cartofii sau morcovii).

Primele trei grupuri nu ar trebui sa aibă o problemă foarte mare în urmarea dietei. Din păcate ceilalți vor avea o dificultate dificultate din ce în ce mai ridicată. Dieta Dukan a fost „descoperita” mulțumită unui pacient ce „iubea” carnea.

Este important sa notam ca nu exista o dieta perfectă pentru fiecare persoana de pe planeta și depinde de preferintele personale și trebuie sa știi ce funcționează pentru tine. Cele mai bune diete sunt cele ce îți schimba felul de a mânca pentru tot restul vieții. Dacă ești genul de persoana ce abia așteaptă sa termine dieta și urăște tot ce mănâncă, este cel mai probabil ca dieta Dukan sa nu funcționeze.

Dacă ești vegetarian și dorești sa oferi dietei Dukan o șansa, mai jos aveți câteva sfaturi. Identificați sursele permise de proteine. O lista de proteina permise în dieta Dukan  include urmatoarele:

  • carnea, carnea de pasăre, pestele
  • fructele de mare, uoale, lactatele, tofu, quorn

Observati absenta nucilor (prea multe grasimi) și a fasolelor (prea mult amidon). Din păcate, acestea nu sunt permise în dieta, trebuie sa creati mancaruri pe baza alimentelor din lista.

Pestele și fructele de mare: Dacă mănânci peste, îți va fi mai suor sa îndeplinești conditiile pe care le impune dieta Dukan. Pestele și crustaceele au suficiente proteine pentru a inlocui carnea. Unele mese potrivite pot conține file de peste, somon afumat, midii, creveti, carne de crab și restul alimentelor ce contin necesarul de proteine și ofera vegetarienilor o varietate mare de alimente.

Mulți pescetarieni vor mânca și alte produse animaliere precum, lactatele și ouă, ce sunt cunoscute a fi bogate în vitamine. Un exemplu bun este somonul afumat și brânza de vaci ce fac un substituient delicios pentru orice faza din dieta Dukan.

Tofu și quorn: Totuși, majoritatea vegetarienilor nu își permit sa mănânce peste, deci trebuie sa găsească alternative pentru a primi proteinele necesare și puțini carbohidrati. O alternativa permisa în aceasta dieta o reprezintă tofu ce este un produs familiar majoritatii vegetarienilor. Poate, prin aceasta dieta chiar și cei ce mănâncă numai carne, vor descoperi ca tofu va adauga un gust mai bun mancarii.

O alta optiune o reprezintă proteinele vegetale texturate (PVT) care, chiar dacă nu sunt mentionate în carte, s-a confirmat ca este o optiune permisa în forma de Quorn. Vine în multe variatii; oricum trebuie sa îți alegi cu atenție optiunile deoarece pot conține și mulți carbohidrati sau grăsimi.

Supravetuirea” fazei de atac in dieta Dukan:

Prima faza in Dieta Dukan o reprezintă strictetea. Prin urmare îți este permis foarte puțin sa mănânci alte mancaruri înafara de cele de deasupra. Ca și vegetarian, în special una dintre cele mai restrictive tipuri, ar trebui sa consideri sa scurtezi puțin aceasta etapa. De asemenea, urmăriți reacția corpului, mergeți mai departe îndată ce pierderea în greutate s-a oprit sau dacă va simțiți lipsit de energie.

Faza de croaziera: pe măsură ce legumele sunt permise în zilele PV, veți vedea că opțiunile dumneavoastră  se extind aici. Tot trebuie sa includeti tipurile de proteine ce le puteți avea în zilele PP și PV. Fără fructe și alimente ce scontin amidon (cartofi, porumb, etc.) dar aici aveți o lista din care puteți alege:

  • rosii, dovleac, frunze de salata
  • conopida, castravete, ardei, ceapa
  • telina, morcovi, brocoli, ciuperci, praz

Asta înseamnă ca puteți crea retete precum supe, salate, etc.

Ultimele doua faze: in ultimele doua faze veți observa ca dieta nu va fi atât de stricta. Puteți începe sa introduceti mancaruri  care nu erau permise înainte, precum cartofi, fasole și sa va bucurati de tot ce va e pofta.